Goed op de hoogte

Opnameovereenkomst en interne afsprakennota

Wanneer je in de assistentiewoningen komt wonen ontvang je twee belangrijke documenten. In eerste instantie onderteken je een opnameovereenkomst waarin je informatie terugvindt over de financiĆ«le voorwaarden, de opzegtermijnen en een eventuele verhuis naar een woonzorgcentrum. De afsprakennota is het huishoudelijk reglement waar je afspraken kan terugvinden over het leven en wonen in de assistentiewoning, klachten en suggesties, gebruikersraad, ā€¦

Gebruikersraad

Er is een gebruikersraad samengesteld. Deze raad bestaat uit afgevaardigde bewoners van elke verdieping en zij vergaderen viermaal per jaar. Aan deze bewoners kan je eveneens voorstellen of opmerkingen doorgeven zodat ze kunnen besproken worden op de gebruikersraad. Het spreekt voor zich dat er op deze gebruikersraad enkel onderwerpen van algemeen belang besproken kunnen worden en geen individuele dossiers. Een overzicht van de leden van de gebruikersraad is terug te vinden op de infoborden, alsook het verslag van de gebruikersraad.

Klachtenprocedure

Als je een klacht of een suggestie hebt over het wonen in de assistentiewoningen, dan kan je een meldingsformulier indienen. Deze formulieren zijn vrij beschikbaar en terug te vinden aan de kantoren op het gelijkvloers.

Onthaalmoment

Na het opnamegesprek en je verhuis wordt je uitgenodigd voor een onthaalmoment. Je krijgt meer info over de organisatie en de werking van Zorggroep Orion.

Peter/meter

Om de verhuis en de aanpassing aan je nieuwe woonomgeving zo vlot mogelijk te laten verlopen, krijg je een meter of peter toegewezen. Je meter of peter gaat samen met jou op ontdekkingstocht in de assistentiewoningen en stelt je voor aan alle medewerkers van de assistentiewoningen en het dienstencentrum.